3 Ocak 2015 Cumartesi

-- Taban Döşemesini Değiştiriyoruz!!!

     Fazlı ustayı biraz izleyince gaza gelen ben, eve geldiğimde "YAPABİLİRİM" dedim. Kendime. Kendime de çok inanan biri olduğumdan "Türk gibi başlamak" deyimine uygun giriştim işe. fakat gerekli olan aletler ben de bulunanlardan biraz farklıydı  Öncelikle bunları yazalım. Ölçülerimiz bardakla kaşıkla... :)

1- Vidaları sökmek için anahtarlar
2- yıldız tornavida
3- Bir metrekarelik 4 parça halıflex 
4- Sıcak silikon tabancası
5- Bolca silikon çubuk
6- Maket bıçağı
7- Makas

 
2 Adet L Tipi pipo anahtar (10mm ve 14mm)

Silikon tabancası


Koltukların kılıflarını da sökmüş bulundum. Bunu başka konuda anlatalım. Neyse devam...


Koltuğu tutan 4 vidayı 14mmlik anahtar ile söküyoruz.

İlk işimiz emiş gücü yüksek bir elektrikli süpürgesi ile iyice süpürmek. Tabanın bazı bölgeleri fazla lekelenmiş. Bu kısımlara dikkat. Arabamız yere yakın olduğundan ezikler vuruklar olabilir ve bu bölgeler su almış olabilir. Önce o kısımlar onarılırsa yaptığımız döşeme boşa gitmemiş olur. (Kendimden biliyorum :)

 Kapı eşiğindeki plastikleri söküyoruz ki altına halıflex girebilsin. Ayrıca kapı direklerinde bulunan plastik parçalarda sökülmeli.

2 numara sökülecek plastikler. (İki parçadan oluşuyor)
1 numara ise anahtar ya da pense yardımıyla sökülecek vidanın bulunduğu yer.

Kapı eşiğindeki plastik...

Kapı eşiği...

 El freninin muhafazası da yanlardan 4 küçük vida ile sabitlenmiş. Fakat modelden modele değişiyor. Bizim efsanede ayrıca 2 vida daha bulunuyor. Bunlarda muhafazanın içinde arka tarafında. Kolunuzu koyduğunuz kolçak varsa altında kalmış olabilir. 10mm L tipi anahtarla söküyoruz. Bu arada silikon tabancasını fişe takıp bekliyoruz ki ısınsın. Sıktığınız halde silikon çıkmıyorsa yeterince ısınmamış demektir. Bekleyiniz one minute...

 Bir metrekarelik halıflexi desenin yönüne dikkat ederek tabana seriyoruz. (Biz çizgi deseni arabanın önünden arkasına doğru olacak şekilde ayarladık) Her yöne eşit miktarda pay bırakıyoruz.

Önce kaymaması ve konumunu değiştirmemesi için, tabanı sabitleyip silikon kullanıyoruz. Bunu yaparken önce tabanın yarısını yapıştırıp, donmasını bekliyoruz. Fotodaki gibi. Sonrada diğer yarısını. silikonu ne çok ne de az, ara ara boşluk bırakarak uyguluyoruz. fotoda ince ve az sıkılmış gibi dursa da öyle değil. :)

Gelelim işin inceliğine. Ölçme ve kesme. 
  
1 numaralı yerler el yordamıyla ayarlanır. tam köşeye gelen yer keçeli kalemle çizilir ve tercihen makasla kesilir. maket bıçağını kullanmak çok zor olabiliyor. istemediğiniz yerden boydan boya kesilebilir. sağda kalan kısım alta gelecek şekilde silikonla yapıştırılır. sol tarafta onun üzerine...
2 numaralı bölge için, plastik olan vitesin muhafaza kısmını sökmeye gerek yok. halıflexi uygun ölçüde kesip, silikonlayıp 2 numaralı bölgeden plastiğin altına sıkıştırıyoruz.
3 ve 4 numaralı bölgelerde koltuğun vidalandığı yuvalar var. Silikonla yapıştırmadan önce halıflexi uygun yerlerden oyuyoruz.


Bitmiş hali...


Buraya kadar yaptığımız tüm işlemleri şoför tarafına da uygulayıp ön tarafı bitiriyoruz. Şoför kısmında pedallar olduğu için biraz daha zahmetli. Bir de Bagaj ve Benzin kapağını açan (ne deniyor onlara ya) fotoda sol alttaki siyah parçaların olduğu kısımı da keserek ayarlamanız gerekiyor.

Bitmiş hali... (Koltukların vida yerlerini açmayı unutmayalım.)

 Sıra geldi arka koltuğa. Arka koltuğu ön tarafından elinizi altına sokarak ve biraz zorlayarak yukarı doğru yerinden çıkarabilirsiniz. Fotoda yuvalar görünüyor. Çıkarmışken koltuğun altınıda güzelce süpürüyoruz. Çekirdeği cipsi ayıklıyoruz :)


Halıflexi yerleştiriyoruz...

 Yine önce tabanı yapıştırarak başlıyoruz. Sonra ön tarafla olan birleşim noktasını biri diğerinin altında kalacak şekilde yapıştırıyoruz. koltukların vida yuvalarını ve ortada görünen hava deliğini (herhalde hava deliğidir) açmayı da unutmuyoruz.

Foto anlaşılamayabilir. Islak mendilin olduğu yer arka koltuğun konduğu kısım. Sağdaki yükselti vitesin arkasında kalan ara bölme. Şekildeki gibi oyuntu oluşturularak koltuğun ortasına gelen yer yapıştırılır. En dikkat edilmesi gereken yerde burası. acele etmeden iyice ölçüp biçerek yapmalı. ne kadar az bıçak darbesi o kadar iyi.  yapıştırma işlemlerini arabanın tabanından yukarı doğru yapıyoruz.

 Burası da kapıya gelen kısım. ön tarafta olduğu gibi buradaki eşikte de plastik var. onu da nazikçe söküyoruz. halıflexi el yordamıyla köşeye yerleştiriyoruz. işaretleyip kesiyoruz. sağ taraf altta kalacak şekilde fazlalığı sol tarafa bırakıyoruz ki, bu fazlalık kapı eşiğini kapatmak için gerekecek... (fotoya göre sağ sol diyorum, yanlış anlaşılmasın)

Fotoda görünen emniyet kemerinin vidası mı somunu mu neyse... onu da L tipi anahtar ile söküyoruz, yerini kesip açıyoruz. Bir de altta koltuğun vidalandığı yer var. onu da kesip açıyoruz.
BİTTİ... GÜLE GÜLE ESKİTİN. 

HER NE KADAR AYRINTILI ANLATIM GİBİ OLSA DA, YAPARKEN ZORLANACAĞINIZ VE ANLAYAMADIĞINIZ YERLER OLABİLİR. SORABİLİRSİNİZ EFENDİM...
KOLAY GELSİN...





11 yorum:

  1. Kardes kivrimli yerler bombelemedimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, halıflex uyum sağlıyor🙋🏻‍♂️

      Sil
    2. Kaça kaç aldın o halıyı ölçü lazım dönersen çok sevinirim acil biraz şimdiden teşekkürler

      Sil
  2. Çok faydalandım, milyonlar kere teşekürler.

    YanıtlaSil
  3. s.a
    benimde 98 model toyotam var
    bende taban döşemesini değiştirmek istiyorum yardımcı olabilecek arkadaşlar varmı acaba

    YanıtlaSil
  4. Helal olsun sana ellerine saglık

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle elinize emeğinize sağlık.Yalnız aklıma bişey takıldı,Eski halıyı neden sökmediniz? Eskiyi sökmeden yeni halıyı döşemek zor olmadı mı?

    YanıtlaSil