7 Ocak 2015 Çarşamba

-- Ayar Düğmelerini Aydınlatan Lambanın Değişimi

Hepimizin ortak sorunlarından biri patlayan lambalar... Teybin altında bulunan havalandırma ve kalorifer ayar düğmelerinin lambası patladığı zaman önce teybi sökmek gerekiyor. Efsanedeki teyp orijinal yani çok eski :) eski teypleri sökmek zordur. Ustası bile zorlandı oradan biliyorum :D
en iyisi yine de ustasına gidip söktürmek. çünkü teybin yanlarında demir çubukların gireceği yuvalar var. teypçiler buradan uğraşarak çıkarabiliyorlar. teyibi tam söküp işi uzatmak istemediğimden biraz zorlandım ama tavsiyem sizde gerekmiyorsa tam sökmeyin kabloları falan... sonra kod falan ister uğraşırsınız...
 
 Teyp söküldükten sonra sıra geliyor konsolun çıkarılmasına... üstte ve alttasağlı sollu iki klips var. bunları düz tornavida ile yerini bulup boşa çıkarmak gerekiyor. Fakat dikkat edilmesi gereken konsola zarar vermemek. bunun için ustanın tornavida ucuna yara bantı sardığını gözlemledim. Klipslerin sayısını tam hatırlamıyorum ama yanlarda kontrol edilmeli. kesinlikle acele etmemeli diye düşünüyorum. iz bırakırsanız canınız sıkılabilir.

Konsolu öne doğru çekip altına eğildiğinizde resimde gördüğünüz şeffaf plastik dikkatinizi çekecektir. bu plastik, lambanın yaydığı ışığı yansıtarak ayar düğmelerine dağıtıyor. okla gösterilen yer lambanın geçtiği yuva. ıslak mendille temizlemenizi öneririm. bu plastiği çıkardığımızda (ki çıkarırken yine neyi nerden çıkardığımıza, yönüne dikkat ederek çıkaralım.) lambayı göreceksiniz. umduğunuzdan küçük...
 
 
 
Yuvarlak içerisindeki lamba dipsizdir. yani çektiğinizde tamamı cam olarak dipsiz çıkar. biraz zorlanabilirsiniz. yılların verdiği yorgunluk onu pekiştirmiş olabilir. sağ sol yaparak uğraşın... yenisi ile değiştirdikten sonra başarmanın verdiği hazla konsolu toplayabilirsiniz.
KOLAY GELSİN EFENDİM...




1 yorum:

  1. Abi teyibi sokemiyorum tum havalandirma elime geliyor elimde kalicak diye korkuyorum

    YanıtlaSil